Urządzenia elektryczne mają gwarancję. Oznacza to, że w ciągu pierwszego roku albo niekiedy nawet dwóch, można korzystać z bezpłatnych napraw, jeśli dojdzie do uszkodzenia urządzenia. Oczywiście nie każde uszkodzenie jest naprawiane i usuwane w ramach gwarancji. Nie podlegają jej te uszkodzenia, do których doszło z winy użytkownika. Jeśli bowiem ekspertyza potwierdzi to, że wiertarko-wkrętarka działa źle lub nie działa wcale, bo jej właściciel źle się z nią obchodził, to gwarancja nie zostanie uznana.

Ci, którzy oddają urządzenia na gwarancję, zwykle mają świadomość tego, w jaki sposób doszło do uszkodzenia i czy faktycznie przysłużył się ku temu sam właściciel. Jeśli tak jest, to nie zgłaszają urządzenia do gwarancji, tylko naprawiają je samodzielnie. Oczywiście są i tacy ludzie, którzy zawsze, jeśli mają taką możliwość, oddają sprzęty na gwarancję. I nawet jeśli to nieco z ich winy zostały one uszkodzone, to czasem i tak udaje im się i naprawa jest dokonywana w ramach gwarancji. Kiedy uszkodzenie jest efektem wady fabrycznej, zwykle urządzenie wymienia się na nowe. Nie ma wtedy znaczenia czy młotowiertarka miała miesiąc, czy już prawie kończył jej się okres gwarancyjny. To jednak zależy od tego, na jakich zasadach udziela się gwarancji. Każdy producent może kierować się innymi zasadami. Dlatego, zanim odda się urządzenie na gwarancję, trzeba zapoznać się z informacjami, jakie z tą gwarancją się wiążą. Informacje te załączone są do kupowanego urządzenia. Mogą być na karcie gwarancyjnej lub mogą stanowić osobny druk.